انواع قاب پنجره دوجداره

قاب پنجره دوجداره لمینت

قاب پنجره دوجداره UPVC

قاب پنجره دوجداره از مهم‌ ترین اجزای پنجره دوجداره  و موثر در زیبایی نمای داخلی و خارجی ساختمان است.

امروزه در ساخت و تولید پنجره انواع قاب های پنجره دوجداره با تنوع طرح و رنگ دیده می شود که براساس معماری ساختمان و سلیقه افراد انتخاب می شود.

فریم انتظار چارچوبی فلزی است که محدوده پنجره دوجداره را مشخص می ‌کند و به عنوان قاب در زیر پنجره، داخل دیوار قرار می ‌گیرد.

فریم انتظار پنجره دوجداره، به نام ساب فریم نیز شناخته می شود که در پایان عملیات دیوارچینی و پیش از سفید کاری نصب می شود.

بهتر است قبل از نصب ساب فریم، رنگ آمیزی شود تا با گذشت زمان دچار زنگ ‌زدگی و خوردگی نشود.

پنجره دوجداره لمینت

نصب قاب پنجره دوجداره UPVC

قابلیت بازیافت قاب های یو پی وی سی و  سازگاری با طبیعت و همچنین تنوع در شکل، اندازه و رنگ و نصب پنجره و اجرای آنها را بیش از پیش گسترش داده است.

مواد UPVC در اشکال و اندازه‌ های مختلف قالب ‌بندی می شود، به همین دلیل این قاب‌ها برای بیشتر پنجره‌ها مناسب هستند.

به طوری که در طیف رنگی و طرح‌ های گوناگونی از جمله طرح چوب تولید می شوند.

برای نصب قاب های پنجره دوجداره UPVC نیازی به نقاشی نیست و برای مناطق مرطوب مناسب هستند، عایق دما، جریان الکتریسیته، ضد اشتعال بوده، موجب تشدید آتش سوزی نمی ‌شوند.

این نوع قاب‌ها تحمل اندازه و وزنی محدود را دارند و همین موضوع باعث ایجاد محدودیت در انتخاب شیشه دوجداره پنجره‌ها می ‌شود.

پنجره دوجداره لیمنت

قیمت قاب پنجره دوجداره UPVC

برخی قاب های پنجره‌ دوجداره UPVC در اثر تابش نور خورشید، کمرنگ شده، ظاهر ناخوشایندی پیدا می کنند یا با تغییرات آب و هوایی آسیب می بینند که این نوع قاب ها قیمت ارزان و کیفیت پایینی دارند.

قاب کامپوزیت پنجره دوجداره که از فرآورده‌ های کامپوزیتی چوبی ساخته می ‌شوند و نسبت به چوب مقاومت و پایداری بیشتری دارند.

قاب های فایبرگلس پنجره دوجداره دارای دوام و مقاومت، در این قاب‌ها بین اجزا فضای خالی وجود دارد و این فضاها با لایه‌ های عایق پر می ‌شوند.

قاب های آهنی پنجره دوجداره که دارای قیمت مناسب ‌تری بوده، قابل ترمیم هستند و در صورت شکستگی لولاها دوباره مثل روز اول می ‌شوند. قابلیت رنگ ‌پذیری مناسبی نیز دارند.

قیمت قاب های پنجره دوجداره آلومینیومی ارزان تر است، چون وزن سبک دارد.

دارای مقاومت زیاد در مقابل فشار و ضربه، بی نیاز بودن به رنگ آمیزی، سهولت در شکل پذیری، کوتاه بودن دوره ساخت نسبت به قاب های دیگر است.

پنجره دوجداره لمینت

مزایای قاب های پنجره دوجداره 

قاب های  پنجره دوجداره می تواند آلومینیومی، چوبی یا UPVC باشد و هریک مزایای فراوانی دارند. قاب‌ آلومینیومی محکم و در عین حال بسیار سبک هستند.

چارچوب ‌های آلومینیومی، تحمل وزن شیشه دوجداره سنگین را دارند و هر نوع شیشه ‌ای را می توان روی آن‌ها نصب کرد.

قاب ‌های آلومینیومی دارای رنگ ‌بندی متنوعی هستند و قابلیت هماهنگی با هر نوع دکوراسیونی را دارند، هزینه نگهداری و تعمیر آن‌ها نیز بسیار پایین است.

قاب‌های چوبی عایق حرارتی خوبی هستند و به هر شکلی در می آید، اما چوب در پنجره دوجداره نیاز به نگهداری و مراقبت بسیار زیادی، به خصوص در قسمت‌ های بیرونی ساختمان دارد.

استفاده از قاب‌های UPVC باعث صرفه ‌جویی در مصرف انرژی و کاهش هزینه‌ ها می شود، نگهداری آسان داشته و پایداری و عمر مفید بالایی دارند.

برای اطلاع از قیمت پنجره دوجداره با شماره های 02128425718 – 02632746871 – 09120593196 – 09120591647  با کارشناسان پنجره آفتاب تماس بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *