پنجره دوجداره خم UPVC

پنجره دو جداره خم UPVC یا پنجره قوس دار یو پی وی سی

چکیده محتوا

پنجره دوجداره خم

شرکت پنجره آفتاب، تولید کننده درب و پنجره دو جداره UPVC با استفاده از قالب های فیکسچر و دستگاه های به روز دنیا، قادر به اجرای تمامی انواع اشکال هلالی و خم مانند:

خم ویترینی، خم مسجدی، خم سینوسی، خم ابرویی، خم دایره ای کامل، خم نیم دایره، خم بیضی، خم چند ضلعی منتظم و نامنتظم، خم موجی، خم ویترینی هلال بالا، خم 90 درجه، خم خورشیدی و یا ترکیب موارد فوق می باشد.

پروژه انجام شده پنجره دوجداره خم

پروفیل پنجره خم
پروفیل پنجره خم
پروفیل پنجره خم
پروفیل پنجره خم
پروفیل پنجره خم
پنجره دوجداره خم وین تک
پنجره دوجداره خم
پنجره دوجداره خم وین تک

پروفیل خم UPVC

خم کردن پروفیل UPVC از دقت و اهمیت بسزایی برخوردار است که این کار را باید متخصصان آن انجام دهند تا بتواند پروفیل را به خوبی خم کرده و در آخر خم پروفیل ظاهری زیبا به خود بگیرد.

دستگاه خم پروفیل های UPVC بر اساس سیستم هوای گرم عمل می کند که در مقایسه با سیستم های روغن گلیسیرین از سهولت بیشتری برخوردار بوده.

این امکان را فراهم می کند تا پروفیل های UPVC به طول 4200 میلی متر را بدون آسیب رساندن به نمای پروفیل با زاویه مورد نیاز خم کند.

هم اکنون واحد خم پنجره آفتاب انواع خم پروفیل های UPVC در طبقه بندی آرک (هلالی، نیم دایره و بیضی) ، ویترینی (داخل و بیرون) و طبقه بندی سینوسی را در انواع قالب های مورد نیاز برای سیستم پروفیل های سری 60 و 70 میلیمتر متناسب با نیاز مشتری اجرا می نماید.

پنجره هلال و خم

پنجره دوجداره خم UPVC

پنجره دوجداره خم UPVC قوس دار قیمت و نصب آن از پروفیل خم UPVC تشکیل شده است و خم کردن پروفیل UPVC یکی از موارد قابل توجه به شمار می رود و باید طوری خم شود که در عین کاربردی بودن، ظاهری زیبا داشته باشد.

برای ساخت پنجره دوجداره خم انواع خم پروفیل های UPVC مانند آرک که خود شامل هلالی، نیم دایره و بیضی است و همچنین ویترینی تحت عنوان داخل و بیرون و سینوسی را در انواع قالب های مورد نیاز اجرا می کنند.

خم پروفیل های UPVC براساس سیستم هوای گرم انجام می شود که در مقایسه با سیستم روغن گلیسیرین آسان تر بوده و با این روش، پروفیل های UPVC به طول 4200 میلی متر بدون اینکه نمای پروفیل آسیب ببیند، با زاویه مورد نیاز خم خواهد شد.

اجرای انواع پنجره دوجداره خم UPVC با قوس منظم یا قوس با شعاع، قوس نامنظم  که با شابلون انجام می شود، قوس سینوسی و قوس مسجدی به صورت حرارتی، با کیفیت و دقت بالا انجام می شود.

پنجره دوجداره خم

پنجره دوجداره هافمن خم

پنجره نقش مهمی در زیبایی نمای یک ساختمان دارد، سطح پنجره شامل شیشه آن هم می شود.

با پنجره دوجداره هافمن از ورود انواع سر و صداها به محیط داخلی خانه جلوگیری کنید.

پنجره دوجداره از قاب های دو یا چند لایه شیشه موازی هم تشکیل شده است.

مزیت شیشه های دوجداره خم هافمن به دلیل عایق حرارتی که دارد، خانه ای خنک در تابستان و فضایی گرم در زمستان برای شما به همراه دارد.

برای جلوگیری از خروج انرژی های حرارتی و سرمایشی و حفظ دما و همچنین کاهش هزینه ها، از شیشه های دوجداره استفاده می شود.

کیفیت پنجره دوجداره هافمن خم و ویژگی بارز شیشه های آن این است که با مواد خاصی آب بندی می شوند.

گاهی به جای دو شیشه از سه شیشه استفاده می شود.

پنجره دوجداره خم هافمن نسبت به سایر پنجره های دوجداره از عایق بندی و مقاومت بالاتری برخوردارند.

بین دو شیشه با هوای خشک یا گاز آرگون پر شده است که اجازه انتقال دما و صدا را نمی دهد.

به همین دلیل شیشه مانند یک عایق بین محیط داخلی و خارجی عمل می کند.

پروفیل پنجره خم
پنجره دوجداره خم

پنجره دوجداره خم و قوس دار یو پی وی سی

پنجره دوجداره خم و قوس دار یو پی وی سی یکی از انواع پنجره هایی است که در بخش نما و ظاهر ساختمان بسیار تاثیرگذار بوده.

معماران تمایل زیادی به این پنجره های قوس دار دایره ای، نیم دایره و کمانی دارند.

پنجره های قوس دار هلالی شکل برای ساختمان هایی با تلفیق معماری سنتی و مدرن کاربرد دارد.

این مدل پنجره های قوس دار از قدیم در طراحی سنتی خانه های ایرانی جایگاه ویژه ای داشته و دارد.

اگر بخواهید از پنجره خم دوجداره قوس دار یو پی وی سی استفاده کنید، شکل قوس دار این نوع پنجره امکان می دهد که بتوانید اشکال مختلفی را در طرح پنجره اعمال کرده و به نمای ساختمان زیبایی بیشتری بدهید.

پنجره دوجداره خم و قوس دار یو پی وی سی بلند که از نوع پنجره های لولایی هستند.

پنجره های بسیار عریض که پنجره های سایبانی نامیده می شوند، این مدل ها نور بیشتر و تهویه مناسب تر در ساختمان را موجب می شوند.

پنجره دوجداره خم و قوس دار یو پی وی سی

نصب پنجره دو جداره خم

نصب پنجره دو جداره خم باید به صورت تخصصی و به دست متخصصان حرفه ای انجام شود.

برای این کار تجهیزات و ماشین آلات خاص مورد نیاز است که بتوان پروفیل یو پی وی سی را بدون آسیب به نما، رنگ و ساختار پروفیل، با زاویه‌ دلخواه خم کرد.

برای ساخت و نصب پنجره دو جداره خم یو پی وی سی دستگاه خم کن یو پی وی سی پروفیل های یو پی وی سی را به اشکال هلالی و قوسی مختلف برای کاربردهای خاص با زاویه مورد نیاز شکل می دهد.

دستگاه خم کن قابلیت نصب خم های بزرگ پنجره دوجداره یو پی وی سی تا ۶ متر را هم دارد که باعث می شود خم های بزرگ به صورت یک تکه تولید شوند.

عملکرد دستگاه خم پروفیل یو پی وی سی به دو شکل حرارتی و روغن داغ یا گلیسیرین است.

مزیت اجرای خم پروفیل ها با حرارت نسبت به سایر دستگاه ها این است که پروفیل ها کمتر کثیف شده و شکل ظاهری خود را به خوبی حفظ می کنند.

نصب پنجره دوجداره خم در اشکال شکسته و هلالی نیز انجام می شود و این کار با استفاده از خصوصیات پروفیل‌ دوجداره یو پی وی سی است که قابلیت شکل ‌پذیری خوبی داشته و ساخت اشکال هندسی هلالی، مثلثی، ذوزنقه، دایره و بیضی را با تنوع نامحدود امکان پذیر است.

پنجره دوجداره خم وین تک

ساخت پنجره دوجداره قوس دار یو پی وی سی

برای ساخت و اجرای پنجره دو جداره خم ابتدا با روش‌ های هندسی دقیق قوس پنجره مورد نظر محاسبه شده و اندازه خم طبق اندازه‌های محاسبه شده تنظیم می شود.

پس از آن پروفیل های دوجداره یو پی وی سی برای تغییر شکل در کوره بخار با دمای حدود ۱۵۰ درجه سانتی ‌گراد، مدت ۱۰ تا ۲۰ دقیقه بسته به نوع پروفیل، قرار داده می‌ شود تا برای شکل‌ دهی آماده شود.

بعد از مدت زمان مشخص شده و انعطاف پذیر شدن پروفیل، آن را از دستگاه خارج کرده، روی شابلون قرار می دهند تا بتوانند دقیقا شکل و فرم مورد نظر را به آن بدهند.

طراحی دقیق و نصب پنجره دو جداره خم به اندازه گیری دقیق و بدون خطا نیاز دارد و با متر لیزری انجام می شود.

نصب پنجره هایی که در چند بخش ضلع هلالی دارند به تجربه و دانش فنی بیشتری نیاز دارد و زیبایی آن ها به ظرافت و زیبایی هلال آنها بستگی دارد.

تعویض پنجره دو جداره قوس دار یو پی وی سی به دو روش انجام می شود.

خم کردن پنجره یو پی وی سی به وسیله دستگاه های تمام اتوماتیک که روشی پر هزینه بوده و درزگیری و عایق آن کیفیت خوبی ندارد.

روش دوم که قوس و هلال پنجره جداگانه پر می‌شود یا با شیشه دوجداره براساس نمای قبلی عایق می شود و زیر آن پنجره عادى ساخته می شود، این روش قیمت مناسب و درزگیری و عایق مطمئن تری دارد.

نصب پنجره دو جداره خم

قیمت پنجره دو جداره خم و قوس دار UPVC

برای محاسبه قیمت پنجره دو جداره خم باید عرض و ارتفاع پنجره، تعداد بازشوها، تعداد یراق‌آلات مصرفی و دارای کتیبه بودن یا نبودن را در نظر گرفت.

قیمت پنجره دو جداره خم تا حدود زیادی بستگی به مقدار پروفیل مصرفی آن‌ دارد و اولین قدم نحوه اندازه گیری و ابعاد دقیق پنجره است.

برای اندازه گیری دقیق ابعاد و محاسبه قیمت پنجره دو جداره بهتر است اندازه گیری قاب پنجره درعرض گچ تا گچ و در ارتفاع نیز گچ تا گچ انجام دهید. اندازه ‌گیری باید براساس میلی ‌متر باشد.

نوع پروفیل مصرفی فریم برای دو نوع اجرا، نوسازی و ساختمان در حال ساخت متفاوت است.

برای محاسبه قیمت پنجره دو جداره خم معمولا فریم و پروفیل پنجره یو پی‌ وی‌ سی برای پنجره‌های نوسازی ارزان تر است.

برای محاسبه قیمت پنجره دو جداره خم طراحی نیز فاکتور مهمی است و انتخاب طرح قاب‌ها و بازشوها تاثیرگذار است.

پنجره‌های یو پی‌ وی‌ سی با قاب‌ها و بازشوهای ثابت و متحرک قیمت‌های متفاوتی دارند.

حریم بازشوی هر قاب در طراحی اهمیت دارد و باید به گونه ای باشد که عرض و ارتفاع مناسب داشته و حریم پنجره با برخی عناصر مانند پرده، شیرآلات سینک آشپزخانه سایر موانع احتمالی، تداخلی نداشته باشد.