پنجره فولکس واگنی دوجداره UPVC

درب و پنجره فولکس واگنی

درب و پنجره فولکس واگنی دوجداره UPVC یکی از پر طرفدارترین و زیباترین نوع پنجره دوجداره است و انواع مختلفی دارد.

پنجره فولکس واگنی عایق بندی پنجره لولایی و راحتی استفاده پنجره کشویی را همزمان دارا می باشد.

به زبان ساده مکانیزم باز و بسته شدن دربهای فولکس واگنی، مثل دربهای ون تاکسی می باشد. ابتدا قسمت بازشو مقداری عقب می آید و در ریل قرار میگیرد، سپس به صورت کشویی حرکت میکند.

استفاده از پنجره کشویی گرچه برای استفاده راحت تر هست ولی به علت آب بندی و هوا بندی ضعیف تر توصیه نمیشود، اما پنجره فولکس واگنی راحتی استفاده پنجره کشویی و عایق بندی پنجره لولایی را دارا میباشد.

این مدل پنجره مانند پنجره کشویی است با این تفاوت که بازشوی آن مانند اتومبیل فولکس واگن به صورت ریلی باز و بسته می شوند.

این نوع پنجره دارای عایق بندی بالایی است و جایگزین خوبی برای پنجره کشویی محسوب می شود. پروفیل مورد استفاده در این پنجره مانند پروفیل پنجره لولایی است.

در تولید پنجره فولکس واگنی از یراق آلات خاصی استفاده می شود که معمولا گرانتربوده، استفاده از این نوع یراق آلات برای پنجره ها با ابعاد بزرگ مناسب است.

انواع درب و پنجره فولکس واگنی دارای طرح و رنگ متنوع بوده، شامل نوع تمام اتومات، نیمه اتومات و اتومات می شود که براساس نیاز و کاربرد آن نصب می شود.

قیمت پنجره دوجداره  UPVC فولکس واگنی

قیمت درب و پنجره فولکس واگنی دوجداره UPVC به دلیل قیمت یراق آلات آن کمی بالاست و شبیه به پنجره دوجداره کشویی ولی با کمی تفاوت در باز شدن است.

برای نوع بازشو باید وزن درب ها در نظر گرفته شود و اندازه بازشو بیش از حد بزرگ نباشد تا بازشو وزن مناسبی برای استفاده داشته باشد.

از گالوانیزه یکپارچه با ضخامت ۱/۵ میلی متر و لاستیک EPDM استفاده شود.

قیمت درب و پنجره فولکس واگنی دوجداره یو پی وی سی مانند کشویی به طرفین و روی لت ثابت جانبی قرار می گیرد متفاوت است و بهتر است از پروفیل سری ۶۰ با لنگه درب برای بازشو استفاده شود.

انتخاب یراق این پنجره بستگی به عرض و ارتفاع بازشو و وزن لنگه دارد، در غیر اینصورت پنجره به سختی باز و بسته می شود و به مرور زمان عملکرد خود را از دست خواهد داد.

ریل یراق فولکس واگنی حتما در خط تولید، محل کارخانه و با استفاده از شابلون مربوطه نصب می شود و قیمت آن بالاتر است و این موضوع محدودیت ایجاد می کند.

مزایای پنجره دوجداره  UPVC فولکس واگنی

از مزایای پنجره فولکس واگنی دوجداره UPVC این است که زمان باز و بسته شدن فضایی اشغال نمی کند و طول عمر زیاد دارد.

این نوع پنجره دارای فیتینگ بیشتر نسبت به مدل کشویی است، چون پنجره از چهارچوب خود کاملا جدا می شود و بعد در ریل جانبی روی لت ثابت قرار می گیرد.

عایق بسیار خوب و دارای قابلیت باز شدن تا زاویه 45 درجه و همچنین از ورود گردو غبار و آلودگی به فضای داخلی ساختمان جلوگیری می کند.

مزایای دیگر پنجره دوجداره  UPVC فولکس واگنی شامل شستشوی آسان، ضد رطوبت بودن و مقاوم بودن آن در برابر باد، باران، طوفان است.

نصب پنجره دوجداره  UPVC فولکس واگنی

نصب دستگیره پنجره فولکس واگنی UPVC در حالت پایین بسته است، با حرکت 90 درجه ای به سمت خط افقی، درب یا پنجره به صورت دو حالته (30 درجه از بالا) باز خواهد شد.

با حرکت به سمت بالا (45 درجه) قفل امنیتی آزاد می شود و لنگه بازشو از سمت پایین وارد ریل می شود، سپس به شکل کشویی به دو طرف حرکت می کند.

زمان بستن درب کافی است لنگه را در جهت بسته شدن حرکت دهید، پایین بازشو به صورت خودکار یا با کمک دست، بستگی به نوع یراق آلات که اتومات، نیمه اتومات و مکانیکی باشد، به سمت داخل فریم حرکت می کند.

با چرخاندن دستگیره یا کمک دست قسمت بالا نیز به سمت داخل حرکت کرده و درب فولکس واگنی بسته می شود.

نصب پنجره فولکس واگنی UPVC و برای افزایش عمر یراق آلات آن، بهتر است درهنگام باز کردن درب یا پنجره، قسمت پایین به صورت کامل از چارچوب بیرون آمده و روی ریل قرار بگیرد، در غیر این صورت فشار زیادی روی ریل وارد می شود.