پنجره آلومینیومی دوجداره

پنجره آلومینیوم بهتر است یا پنجره UPVC ؟

پنجره آلومینیومی دوجداره یکی از انواع پنجره های دوجداره در ساختمان ها می باشد.

کارخانه پنجره آفتاب، ضمن تولید هر دو مدل پنجره UPVC و آلومینیوم، معایب و مزایای هر کدام را به طور حقیقی و تجربی بیان می کند:

از مزایای درب و پنجره آلومینیومی می توان به زیبایی، دوام و ماندگاری آن در شرایط آب و هوایی مختلف، ثبات رگلاژ در ابعاد بزرگ و قابلیت بازیافت اشاره کرد.

معایب درب و پنجره آلومینیومی شامل هزینه بالا، عدم قابلیت بازیافت و عدم تحمل وزن شیشه در ابعاد بزرگ می شود، همچنین هوابندی ضعیف(حتی در نوع ترمال بریک) دارد.

این در حالی است که درب و پنجره UPVC عایق بوده، هوابندی قوی و قیمت مناسب تری نسبت به درب و پنجره آلومینیومی دارد.

شرکت پنجره آفتاب از نوع خاصی آلومینیوم ترمال بریک به نام آلفورال استفاده می کند که دارای مزایای آلومینیوم به همراه هوابندی مناسب پنجره UPVC  بوده و قیمت مناسب تری دارد.

شرکت پنجره آفتاب برای ساخت و تولید درب و پنجره از پروفیل های آلومینیومی آکپا و لورنزو نیز استفاده می کند.

پنجره آلومینیومی

پنجره آلومینیومی دوجداره

پنجره‌ آلومینیومی سبک بوده، دارای ظرافت است، این ویژگی ها باعث شده که گزینه مناسبی برای ساختمان‌های دارای نمای یکپارچه شیشه‌ ای یا پنجره‌ های بدون قاب  باشند.

قیمت پنجره دوجداره آلومینومی به صورت متر مربع محاسبه می شود و قیمت هر متر مربع به ابعاد و طرح پنجره بستگی دارد.

پس از طراحی پنجره و انتخاب نوع پروفیل آلومینیوم مصرفی، وزن نهایی آلومینیوم بر اساس وزن هر متر طول و محاسبات مربوط به پرت شاخه ها محاسبه و مشخص می شود.

پنجره دوجداره آلومینیومی دارای دو نوع ترمال بریک و نانترمال هستند. در نوع ترمال بریک یک تیغه پلی امیدی عایق که باعث نارسایی فلز آلومینیوم می شود، بین سطح داخلی و خارجی پروفیل آلومینیومی پنجره دوخته می شود.

در حالت نانترمال این تبغه وجود ندارد و به همین دلیل این نوع پنجره دوجداره آلومینویمی عایق ۱۰۰ درصد نیست چون خود فلز آلومینیوم رسانای گرما و سرماست.

پنجره آلومینیومی

کاربرد پنجره آلومینیومی دوجداره 

هر دو نوع پنجره‌ پروفیل لنگه کشویی مشابهی دارند. کاربرد  این نوع پنجره‌ آلومینیومی برای مناطقی با آب و هوای معتدل بسیار مناسب است.

این نوع پنجره ها به راحتی باز و بسته می ‌شوند و برای تهویه طبیعی و استفاده از آب و هوای بیرون ساختمان بسیار مطلوب است.

استفاده از پنجره دوجداره کشویی برای استفاده در فضاهایی با سر و صدای زیاد، گرد و خاک، هوای خیلی گرم یا هوای خیلی سرد، مناسب نیست.

پنجره ‌های کشویی نسبت به پنجره ‌های لولایی، حدود ۲۰ درصد عایق ‌بندی کمتری دارد و به همین دلیل برای همه مناطق توصیه نمی‌شود.

اگر مجبور به استفاده از پنجره دوجداره کشویی هستید، بهتر است، نوعی که دارای یراق فولکس واگنی باشد، نصب کنید. این نوع یراق ها دارای عایق‌ بندی استانداردی هستند و از هدر رفتن انرژی جلوگیری می ‌کند.

پنجره آلومینیومی ترمال بریک

قیمت پنجره آلومینیومی دوجداره

پنجره‌ کشویی آلومینیومی دوجداره تک ریل و دوریل دارای شباهت‌ ها و تفاوت ‌هایی با یکدیگر هستند. یراق آلات این نوع پنجره‌ کشویی یکسان است و هر دو نوع دارای قابلیت استفاده از شیشه‌ های دو جداره، تک جداره و سه جداره  را دارند.

یراق آلات مورد استفاده در پنجره های آلومینیومی بر اساس وزن و بار وارد شده بر لنگه انتخاب می شود. با توجه به نوع یراق از نظر عملکرد و همچنین وزن قابل تحمل از طرف یراق، قیمت هر پنجره به صورت جداگانه محاسبه می شود.

پنجره آلومینومی به سه صورت رنگ پودری الکترواستاتیکی و پوشش آنادایز و پوشش های ورقی طرح چوب، قابلیت رنگ آمیزی دارد.

رنگ پودری به صورت پاششی است و با حرارت تا ۳۵۰ درجه سانتی گراد انجام می شود، این نوع پوشش تنوع فراوانی دارد و پنجره به رنگ دلخواه رنگ آمیزی می شود.

قیمت پنجره دوجداره آلومینیومی با توجه به ابعاد و مدل بازشو تعیین می شود که اگر پنجره لولایی، کشویی، لیفت یا فولکس واگنی باشد. برای هر متر مربع محاسبه می شود.

پنجره آلومینیومی کشویی

نصب پنجره آلومینیومی دوجداره

برای نصب درب و پنجره آلومینیومی جدید درب و پنجره‌ قدیمی را درمی ‌آورند که باید توسط سازنده یا تکنسین‌ حرفه ‌ای انجام شود.

نصب درب و پنجره آلومینیومی گاهی به تخریب نیاز دارد، اما تعویض پنجره‌های قدیمی و نصب پنجره‌های جدید آلومینیومی به سرعت و راحت انجام می شود.

پنجره جدید از جنس پروفیل آلومینیومی دوجداره به جای پنجره‌ قدیمی نصب می‌ شود که علاوه بر عایق شدن منزل یا محل کار، شکوه و زیبایی نمای ساختمان را به دنبال خواهد داشت.

نگهداری از پنجره‌های آلومینیومی بسیار آسان است و یکی از مزایای آن به شمار می رود. برای نگهداری از درب یا پنجره آلومینیومی، فقط کافی است آن‌ ها را تمیز کنید.

تعمیر و خدمات شامل نصب و تعویض یراق آلات، تعمیر اتصالات پروفیل آلومینیومی و بررسی دستگیره هاست که بهتر است توسط متخصصان حرفه ای انجام شود تا آسیبی به قاب درب و پنجره شما وارد نشود.