قیمت پنجره کشویی دوجداره مزایا و معایب آن در ساختمان

پنجره دوجداره UPVC ریلی کشویی

قیمت پنجره کشویی

قیمت پنجره کشویی با توجه به ساختار و نوع عملکرد آن به یکی از پرطرفدارترین انواع پنجره در میان مصرف کنندگان و سازندگان تبدیل شده است.

دانستن قیمت پنجره کشویی برای افراد دارای اهمیت فراوانی است و با توجه به نوع آن بسته به اینکه پنجره UPVC باشد یا آلومینیومی ترمال بریک و همچنین نوع یراق آلات و عملکرد بازشوی آن متفاوت است.

برای نصب پنجره ریلی با توجه به تحمل وزن بالای غلطک های آن، بهتر است برای روان بودن بازشو ها و طول عمر یراق آلات، حتما از یراق آلات استاندارد و با کیفیت استفاده شود.

قیمت پنجره کشویی بر اساس گالوانیزه داخلی به ضخامت ۱/۵ و لاستیک مناسب محاسبه می شود و در صورت استفاده از یراق آلات برندهای معتبر به قیمت ها اضافه می شود.

 

پنجره دوجداره UPVC ریلی کشویی

پنجره کشویی یا ریلی

پنجره کشویی با توجه به ساختار آن، ابعاد بسیار بزرگ ندارد، تا عرض ۳ متر و ارتفاع ۲.۲۰ حداکثر مناسب است و نباید از این ابعاد بزرگ تر باشد.

پنجره آلومینیومی از دیگر انواع پنجره دوجداره است و به سلیقه و ابعاد پنجره دوجداره و سبک معماری خانه بستگی دارد که بسیاری از افراد جنس آلومینیوم را ترجیح می دهند به UPVC یا بالعکس.

برای کاهش لرزش و مقاومت در برابر فشار وارد شده از طرف باد، در بعضی موارد حتما باید از پروفیل آلومینیوم استفاده شود، پنجره ریلی مدل آلومینیوم با ابعاد حداکثر تا ارتفاع ۲.۴۰ و عرض ۳ متر مناسب است.

پنجره دوجداره کشویی با توجه به سهولت در باز و بسته شدن و نگرفتن فضا در هنگام باز شدن، پنجره مناسبی است و مکانیزم حرکت آن با توجه به قطعات یراق آلاتش شکل می گیرد.

یراق آلات روی پروفیل پنجره کشویی متصل و موجب جا به جایی لنگه روی پروفیل می شود، یراق آلات پنجره ریلی شامل اسپانیولیت، غلطک کشویی قابل تنظیم، زاماک کشویی، قطعه مرکزی و دستگیره پنجره ریلی دوجداره است.

پنجره دوجداره UPVC ریلی کشویی

پنجره کشویی UPVC

پنجره ریلی یکی از مدل ‌های پنجره UPVC است که طرفداران زیادی دارد و بسیار محبوب است و در فضاهای مختلفی قابل نصب است.

پنجره‌ ریلی، عملکردی شبیه به پنجره‌های دولنگه دارند، با این تفاوت که به جای حرکت عمودی، به صورت افقی حرکت می‌ کنند.

نصب پنجره دوجداره و تعویض پنجره دوجداره کشویی UPVC در هر نوع ساختمانی قابل اجرا است، اما بهتر است آن‌ را براساس ویژگی ‌های ساختمان خود انتخاب کنید، تا از کاربری، امنیت و زیبایی این مدل لذت ببرید.

قاب دور پنجره ریلی دوجداره از دو نوع با سطح مقطع متفاوت تشکیل شده است که شامل پنجره تک ریل و پنجره جفت ریل می‌باشد. سطح مقطع پروفیل پنجره، روی انتخاب فریم انتظار و مقدار طاقچه لبه پنجره تاثیر زیادی دارد.