استانداردهای شهرداری و آتش نشانی درباره پنجره دوجداره

قانون و استانداردهای شهرداری و آتش نشانی درباره پنجره دوجداره

قانون و استانداردهای شهرداری و آتش نشانی درباره پنجره دوجداره

 

قانون شهرداری درباره پنجره دوجداره

ابعاد شیشه دوجداره غیر لمینت، نباید بیش از ۱.۵ متر مربع، و ارتفاع بازشو، از کف تمام شده ۱.۱ باید باشد.

قانون شهرداری درباره پنجره دوجداره در خصوص معماری فضای دارای حریم و حفظ حریم خصوصی است.  و برای اجرای آن باید از ضوابطی مشخص پیروی کرد.

یکی از اقدامات و قوانین برای حفظ حریم خصوصی، پنجره های مزاحمی است که به منزل، حیاط یا حریم ساختمان های دیگر باز می شود.

با توجه با اجرای قانون ۱/۷۰ شهرداری  در نورگیرها و واحدهای مشرف به هم ، باید فریم آهنی  پنجره دوجداره درارتفاع مناسبی نصب شود تا بازشو به سقف کاذب و یا جا پرده ای گیر نکند.

براساس استاندارد شهرداری اگر پنجره از بالا و پایین کتیبه داشته باشد، مناسب نبوده و اصلا استاندارد نمی باشد.

قانون ۱/۱۰ آتش نشانی برای پنجره دوجداره  این است که اگر از نرده یا صراحی استفاده نمی کنید، فریم آهنی پنجره را در ارتفاع ۲۰ یا ۳۰ سانتی متری از کف نصب کنید تا کتیبه ثابت از بیرون شکل خوبی را به پنجره شما بدهد.

فاصله پنجره ها از زیر سقف تمام شده حداقل ۲۰ سانتی ‌متر در نظر گرفته شود که این قوانین برای رعایت حریم شخصی ساختمان های مجاور در نظر گرفته شده است.

پنجره دوجداره در کرج

ضوابط آتش نشانی و شهرداری برای نصب پنجره دوجداره

در هیچ یک از سطوح خارجی بنا نمی ‌توان پنجره یا هواگیر مشرف به مالکیت مجاور احداث کرد، مگر اینکه از حد مالکیت مجاور حداقل دو متر عقب نشینی صورت گرفته باشد.

در این حالت پنجره ها باید تا ارتفاع ۷۵/۱ متر از کف مربوطه به صورت غیر بازشو بوده و بیرون آنها غیر قابل رؤیت باشد (با استفاده از شیشه مات و مصالح مشابه)

در مجتمع ‌های مسکونی در مواردی که اتاق های دو واحد مسکونی مستقل از یک حیاط خلوت نور می ‌گیرند، فاصله پنجره های ‌مقابل هم نباید کمتر از ۴ متر باشد و تا ارتفاع ۷۵/۱ متری از کف باید به صورت غیر بازشو و غیرشفاف باشد.

نورگیری‌ بناهای‌ مختلف ‌از گذرها، پارکها و میدان های عمومی بلامانع است.

پنجره گلدوین

باید تمام بازشوها، تراس ها و بالکن های بناهای همجوار گذرهای شرقی ـ غربی با عرض کمتر از ۲۴ متر و در گذرهای شمالی ـ جنوبی با عرض کمتر از ۲۰ متر با استفاده از مصالح غیرشفاف مانند شیشه مات تا ارتفاع ۷۵/۱ از کف مربوطه پوشیده شوند.

درصورتی که فاصله بین دو پنجره مشرف به یکدیگر بیش از ۳۵ متر باشد و در قطعات مالکیت همجوار رعایت محدودیت ارتفاع پنجره فوق الذکر الزامی نیست.

در معابر شرقی ـ غربی با عرض ۲۴ متر و بیشتر و معابر شمالی ـ جنوبی با عرض۲۰ متر و بیشتر نصب پنجره بازشو از ارتفاع ۸۵/۰ متری به ‌بالا و همچنین بالکن یا تراس یا جان پناه در ارتفاع معمول بلامانع است.

برای اطلاع از قیمت پنجره دوجداره با شماره های 02128425718 – 02632746871 – 09120593196 – 09120591647  با کارشناسان پنجره آفتاب تماس بگیرید.