پنجره دوجداره UPVC – پنجره دوجداره یو پی وی سی

طراحی پنجره دوجداره UPVC

طراحی پنجره دوجداره UPVC انتخاب خوبی است برای هر ساختمانی که ساکنان آن به امنیت و آرامش خود می اندیشند و انواع پنجره دو جداره یو پی وی سی دارای پروفیل بادوام، ماندگار و همچنین عایق مناسب صوتی، گرما و سرما است.

پنجره دو جداره یو پی وی سی در مقایسه با انواع معمولی، بسیار مقاوم در برابر پوسیدگی، زنگ زدگی و ضربه های شدید بوده و نصب سریع و آسانی دارد .

این نوع پنجره دوجداره دارای ویژگی ها و مزایای زیادی است و از متریال پروفیل UPVC، یراق آلات، گالوانیزه و شیشه های مختلف بر اساس کاربری مورد نیاز ساخته می شود.

نصب پنجره دوجداره یو پی وی سی

نصب پنجره دوجداره یو پی وی سی در ساختمان موجب صرفه جویی در مصرف انرژی شده، به دلیل ساختار و مکانیزم باز و بسته شدن، از ورود گرد و خاک و آلودگی جلوگیری می کند.

برای انتخاب مناسب باید به برند پروفیل پنجره دوجداره یو پی وی سی و کارخانه سازنده آن توجه کنید و علاوه بر آن، چگونگی آماده سازی محل نصب و قاب پنجره UPVC را در نظر بگیرید تا فریم ها و قاب ها  دقیق و مناسب قرار بگیرند.

هر چقدر پنجره دوجداره UPVC بهتر در قاب فیکس شود، دوام بیشتر داشته، ظاهر زیباتری خواهد داشت و بخشی از کیفیت ساخت و طراحی پنجره دوجداره UPVC بستگی به اجرای دقیق این  قسمت دارد.

پنجره دوجداره UPVC - پنجره دوجداره یو پی وی سی

طراحی پنجره دوجداره یو پی وی سی

پنجره UPVC به دلیل مواد تشکیل دهنده در پروفیل ساختاری خود، بسیار محکم و بادوام بوده، انعطاف پذیری نداشته و به راحتی خم نمی شود.

از سوی دیگر قابل بازیافت بوده و دوستدار محیط زیست محسوب می شود.

رنگ پنجره UPVC ثابت بوده، در برابر تغییرات جوی واکنش نشان نداده، از بین نمی‌ رود، پوسته پوسته نمی ‌شود، خط و خش یا آسیب روی آن قابل ترمیم و بازسازی  هستند.

پنجره دو جداره دچار پیچش، تابیدگی، پوسیدگی یا زنگ زدگی نمی ‌شود، وزنی سبک داشته، بادوام بوده در برابر آب، رطوبت و آتش مقاوم است و از انتقال حرارت نیز جلوگیری می کند.

بدنه پنجره دوجداره UPVC متشکل از موادی است که مشتقات نفت خام محسوب شده و به طور کلی پروفیل UPVC سفید رنگ است.

در فناوری های جدید ساخت پنجره دوجداره رنگی از پروفیل رنگی یا لمینت شده استفاده می شود.

پنجره‌ یو پی ‌وی‌ سی از فرم سخت ‌شده پلی وینیل کلراید است و درواقع اصلی‌ترین ماده تشکیل دهنده پروفیل یو پی ‌وی ‌سی به شمار می رود.

برای تولید پنجره دو جداره حدود ۸۵ درصد ترکیبات آن UPVC بوده و علاوه بر این ماده، برای ایجاد خواص مورد نیاز، مواد افزودنی دیگری به ترکیب اضافه می‌شود که نبود یا تغییر اندازه آن در فرمولاسیون، به محصول نهایی ویژگی های متفاوتی می دهد.

پنجره دوجداره UPVC - پنجره دوجداره یو پی وی سی

انواع پنجره UPVC دو جداره

انواع پنجره UPVC با کاربردهای متفاوت در ساختمان ها، آپارتمان ها و خانه های ویلایی قابل نصب است و براساس ابعاد، سبک و سلیقه افراد انتخاب می شود.

متداول ترین انواع پنجره UPVC مدل پنجره ثابت یو پی وی سی است که معمولا دارای یک یا دو  لنگه که قابلیت باز شدن ندارد و برای قسمت هایی از ساختمان کاربرد دارد که نیازی به باز شدن نیست.

پنجره دو جداره دو لنگه با یک لنگه بازشو به صورت لولایی یکی از مدل های پرکاربرد پنجره دوجداره است.

این نوع پنجره به دو صورت دولنگه ثابت و دو لنگه باز نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

پنجره دو جداره دو لنگه بازشو به صورت لولایی از انواع پنجره UPVC دو لنگه است و در فضاهای بزرگ نصب می شود، چون پنجره لولایی به داخل باز شده، فضای بیشتری نسبت به پنجره کشویی اشغال می کند.

پنجره دوجداره UPVC - پنجره دوجداره یو پی وی سی

طراحی پنجره UPVC دو لنگه و سه لنگه

پنجره دوجداره سه لنگه با دولنگه ثابت و یک لنگه بازشو لولایی که برای نصب به فضای مناسب نیاز دارد.

اگر به فضای بیشتر برای دسترسی به بیرون نیاز دارید، به جای دو لنگه ثابت از دو لنگه متحرک با یک لنگه ثابت استفاده کنید.

پنجره سه لنگه با دو لنگه بازشو از انواع پنجره UPVC است و باتوجه به دولنگه بازشویی که دارد فضای بیشتری برای دسترسی به بیرون را به شما می دهد.

پنجره دوجداره کشویی با یک لنگه بازشو را می توان یکی از قدیمی ترین و پرکاربردترین انواع پنجره به شمار آورد.

پنجره کشویی یا ریلی طرفداران زیادی دارد و از این مدل بازشو پنجره دوجداره کاملا رضایت دارند.

پنجره ریلی با دو لنگه متحرک که تفاوت چندانی با مدل های مشابه انواع پنجره یو پی وی سی خود ندارد، فقط یک ویژگی دارد که با فضای بازشو بیشتری برای شما کاربرد خواهد داشت.

پنجره دوجداره قوسی و پنجره فولکس واگنی دو مدل جدید از پنجره ها هستند که به دلیل قیمت یراق آلات بالا، کمی گران تر هستند. از نظر ظاهری شبیه به  پنجره کشویی بوده و کمی تفاوت در مدل باز شدن دارند.

برخی از انواع پنجره دوجداره یو پی وی سی  با نام هایی مانند پنجره فولکس واگنی، پنجره انگلیسی، پنجره فرانسوی، پنجره دو حالته و پنجره کلنگی و سایر مدل ها که طرفداران بی شمار دارند.

پنجره دوجداره UPVC - پنجره دوجداره یو پی وی سی

انواع پنجره دوجداره

انواع پنجره دوجداره نوعی از پنجره است که با ساختاری متفاوت باعث بهبود عملکرد پنجره در برابر صدا و سرما و گرما شده است و نوعی عایق مناسب محسوب می شود.

استفاده از این پنجره روش مناسبی برای صرفه جویی در مصرف انرژی و جلوگیری از هدررفت گرما و سرما در ساختمان به شمار می رود.

انواع پنجره دوجداره یو پی وی سی دو لایه شیشه دارد که داخل آن از گاز آرگونر شده است و این گاز دارای خواص زیادی از جمله خاصیت عایق بودن برای حفظ دما است.

بدنه اصلی این پنجره از جنس یو پی وی سی که یک پروفیل بسیار مقاوم در برابر تغییرات و شرایط مختلف آب و هوایی است و همچنین مقاوم در برابر ضربه و فشار است.

انواع پنجره دوجداره را می توانید به  صورت های مختلف، براساس نیاز و شرایط محل نصب مورد استفاده قرار می گیرد و نوع پنجره را از دو منظر می توان انتخاب کرد.

انواع پنجره از نظر جنس و مدل بازشو قابل دسته بندی است. پنجره از نظر جنس به دو دسته پنجره یو پی وی سی و پنجره آلومینیومی تقسیم بندی می شود.

اجزای پنجره UPVC شامل پروفیل قاب و بازشو از جنس UPVC، زهوار UPVC، لاستیک درزبندی EPDM، پروفیل گالوانیزه، شیشه یا پنل و یراق آلات می شود.

پروفیل UPVC

پروفیل UPVC یکی از اجزای مهم پنجره دوجداره و دارای شکل های هندسی خاص و استحکام بسیار بالایی است.

ورقه فلزی گالوانیزه داخل فضای خالی یو پی وی سی موجب افزایش مقاومت، جلوگیری از تغییر شکل و کاهش عبور امواج صوتی می شود.

یراق آلات UPVC

یراق آلات UPVC در پنجره اهمیت فراوانی دارد، چون استحکام، مقاومت در مقابل خوردگی، امنیت در برابرسرقت، تنوع باز شو به این بخش بستگی دارد و آرامش و امنیت را فراهم می کند.

گالوانیزه UPVC

گالوانیزه UPVC پروفیل هایی هستند که برش داده شده و برای تقویت پروفیل های UPVC درون شیارهای آن قرار گرفته با پیچ محکم می شوند.

شیشه دوجداره و چند جداره

استفاده از شیشه دوجداره و چند جداره در پنجره یو پی وی سی موجب صرفه جویی در مصرف انرژی شده و راندمان سیستم سرمایشی و گرمایشی را بالا می برد و۵۰ درصد شدت صوت را کاهش می دهد.

پنجره دوجداره UPVC - پنجره دوجداره یو پی وی سی

طرح های پنجره UPVC

پس از انتخاب حالت بازشوی پنجره UPVC باید به طرح های آن نیز توجه کرد و براساس سلیقه، نمای ساختمان و موقعیت مکانی پنجره این کار انجام شود.

هماهنگی طرح های پنجره UPVC با نمای ساختمان، در زمان تعویض پنجره قدیمی مهم است چون باید ظاهر پنجره قدیمی حفظ شود.

موقعیت مکانی پنجره نیز نشانه تداخل نداشتن پنجره UPVC با سایر لوازم و مبلمان خانه است.

برای مثال وقتی پرده از سقف فاصله دارد و قسمتی از بالای پنجره را می پوشاند، باید قسمت بالای پنجره دو جداره را به شکل افقی و ثابت در نظر گرفت و کتیبه برای آن در نظر گرفت.

در صورتی که مانعی در قسمت پایین پنجره وجود دارد و از باز و بسته شدن بازشو پنجره جلوگیری می کند، باید قسمت پایین کتیبه در نظر گرفته شود، یا از پنجره دوجداره کشویی استفاده شود.

طرح های پنجره UPVC دارای تنوع هستند و دست شما را در انتخاب طرح مناسب پنجره UPVC باز می گذارد.

ثابت بودن یا حالت بازشو پنجره دوجداره یو پی وی سی به دلخواه شما می باشد.

طرح های پنجره یو پی وی سی علاوه بر شکل مستطیل، به شکل های هندسی دیگری نیز ساخته می شوند.

طرح هایی مانند پنجره خم، ویترینی، خلیجی و زاویه دار قابل اجرا هستند.